2013. június 23., vasárnap

Csokis kalács

A család kedvenc kalácsa  :)



Hozzávalók:
50 dkg liszt
3 dl tej
5 dkg élesztő
1 egész tojás
1 tojássárgája
3 csapott evőkanál cukor
3 evőkanál olaj

Töltelék:
13 dkg porcukor
5 dkg kakaópor
olaj vagy olvasztott vaj

Lekenéshez: 
1 tojásfehérje

1. Az élesztőt felfuttatjuk a tejben 1 csapott evőkanál cukorral.
2. Egy dagasztótálba szitáljuk a lisztet, hozzáadjuk az egész tojást, a tojássárgáját, 2 evőkanál csapott evőkanál cukrot, az olajat és végül a felfuttatott élesztőt.
3. Tésztát dagasztunk, majd a duplájára kelesztjük.
4. Lisztezett felületen átgyúrjuk, ketté vesszük és fél centi vastagságúra kinyújtjuk.
5. Megkenjük olvasztott vajjal vagy olajjal és rászórjuk a tölteléket. 
6. Feltekerjük és sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük a rudakat.Letakarva 1/2 órát kelesztjük még, majd megkenjük a tojásfehérjével. 
7. Előmelegített sütőben sütjük. A sütőből kivéve meleg vízzel vagy tejjel átkenjük. 


A  receptet Barbinál találtam, én csak a tojások arányán változtattam.




2 megjegyzés:

  1. Most látom csak mi van itt! :) Köszönöm szépen, hogy megemlítettél! Nem csodálom, hogy megszerettétek, mert ezt én is férjem anyukájától tanultam és ugye a nagymamák azért még mindig az első helyen állnak a régi finom sütemények terén! :) Imádjuk!

    VálaszTörlés
  2. :) Ha kalácsról van szó, csak ilyet süthetek. :)

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...