2014. március 17., hétfő

Blogkóstoló 15. forduló - Meggyes-mákos muffin

Újabb fordulójához érkezett a blogkóstoló nevű játék, melynek lényege, hogy a sorsolt blogról el kell készíteni valamilyen finomságot. Ennek a fordulónak SüniSüti blog volta  házigazdája. Én pedig a Fortunától Ildi Kokki blogját kaptam. rengeteg finomság közül válogathattam, de mikor megláttam a meggyes - mákos muffin receptjét, egyből tudtam, hogy ő lesz a befutó, ugyanis imádom a meggy- mák kombinációt. Sajnos, mikor nekiálltam elkészíteni a sütit, szomorúan vettem észre, hogy nincs itthon joghurt. Így egy kicsit változtattam a recepten, de így is nagyon finom lett.






Hozzávalók:

15 dkg puha vaj
12 dkg cukor
2 db tojás
1 púpos evőkanál darált mák
2 vaníliás cukor
1 teáskanál őrölt fahéj
1 citrom reszelt héja 
1/2 citrom leve
25 dkg liszt
2 teáskanál sütőpor
5-6 evőkanál tej
15 dkg meggybefőtt


1.  A puha vajat habosra keverjük a cukorral és a tojásokkal.
2. Összekeverjük a darált mákot, a vaníliás cukrot, az őrölt fahéjat, és a reszelt citromhéjat, majd a vajas-tojásos-cukros keverékhez adjuk.
3. Hozzáadjuk a citromlevet is.
4. A sütőport elkeverjük a liszttel, majd a masszához adjuk. Tejjel lazítjuk.
5. Végül belekeverjük a lecsepegtetett meggyet is.
6. Muffin formákba adagoljuk, majd előmelegített sütőben sütjük.

                                                                        Jó étvágyat! :)

4 megjegyzés:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...